• kontakt@intrasoft24.pl

Jak uchronić dane firmy przed utratą oraz wyciekiem

Jak uchronić dane firmy przed utratą oraz wyciekiem

Firmy – bez względu na wielkość – są obecnie coraz bardziej narażone nie tylko na utratę, ale również na wyciek naprawdę cennych danych będących własnością firmy. Z tego powodu konieczne jest wprowadzanie procedur, które sprawiają, że ryzyko utraty kontroli nad danymi będzie dużo mniejsze.

Procedury te powinny stanowić połączenie rozsądku oraz nowoczesnych rozwiązań technologicznych. Technologie zapewniające zabezpieczenia tajnych danych znajdują się dzisiaj w zasięgu każdej firmy. Zabezpieczenie danych przed utratą: kopie zapasowe Zarówno małe, jak i średni firmy są zdania, że tworzenie kopii zapasowych danych – tak zwany backup – to podstawowa metoda chroniąca je przed utratą. Bez wątpienia ich pogląd jest słuszny. Przywrócenie ostatniej kopii zapasowej plików, które zostały utracone sprawia, że bez trudu można kontynuować pracę, nie narażając się na zbyt duże koszty.

Warunkiem jest jednak robienie backupu na bieżąco. Okazuje się to pomocne wówczas, gdy:

-zniszczeniu ulegnie firmowy komputer;

-firmowy komputer zostanie zgubiony;

-pracownik – celowo bądź przez przypadek – zmodyfikuje zawartość istotnych plików;

-nielojalny pracownik z premedytacją wykradnie dane bądź też je usunie;

-dane znajdujące się na firmowym komputerze zostaną zaszyfrowane przez programy typu ransomware, a przestępcy zażądają okupu za ponowny dostęp do nich.

Trzeba również pamiętać o tym, że prowadzone badania pokazują, iż przeszło 25% pracowników opuszczających daną firmę zabiera ze sobą istotne dane. Skłonność ta nasila się wówczas, kiedy decyzję o rozstaniu podjęła firma. 85% pracowników zabiera jedynie swoje dokumenty, zaś 25% dane, który powstały dzięki nim. Co ważne, 95% pracowników jest zdania, że zabranie danych firmy nie stanowiłoby problemu z uwagi na brak polityki bezpieczeństwa bądź ignorowanie zasad bezpieczeństwa przez pracowników. Decydując się na tworzenie kopii zapasowych, trzeba pamiętać, aby tworzyć je odpowiednio często. Najlepiej jest, jeśli robi się to w sposób całkowicie automatyczny.

Udostępnij:

Polecamy

Zobacz