Jak wykorzystać okres świąteczny i możliwości druku do ocieplenia wizerunku marki?
To ten czas! Dla jednych najcudowniejsza pora roku, dla innych – prawdziwe wyzwanie biznesowe. Bez względu na to po której stronie barykady stoisz musisz pamiętać, że jest to również jeden z najbardziej dochodowych okresów dla przedsiębiorstw.
Niezależnie od tego, czy działasz w biznesie od lat, czy dopiero zaczynasz, na pewno też chcesz mieć pewność, że jesteś przygotowany na promocję swojego brandu przez cały rok, ale szczególnie w okresie świątecznym. Oto wskazówki dotyczące możliwości druku na opakowaniach w ramach marketingu świątecznego, które warto wziąć pod uwagę w sezonie 2023.
Czy papier pakowy może oblec świąteczny prezent?
Być może papiery pakowe nie są Twoim pierwszym skojarzeniem, jeśli chodzi o magię tych świąt. Nie oznacza to jednak, że nie możesz wykorzystać ich potencjału w tym czasie. Wręcz przeciwnie! Ozdobione okolicznościową wersją Twojego logo mogą stanowić miły, a co najważniejsze – efektywny biznesowo dodatek do oferowanych przez Ciebie produktów.
Jak wykorzystać świąteczną odsłonę papieru pakowego dla swojego biznesu?
- E-commerce – dodatkowe zabezpieczenie wysyłek w iście nastrojowym stylu.
- Galanteria i cała branża odzieżowa – nie ma nic piękniejszego niż piękne akcesoria i ubrania zawinięte w świąteczny papier pakowy z logo marki utrzymanym w tym samym klimacie.
- Kwiaciarnie i sklepy z upominkami – czy to ekstra ochrona kwiatów, czy innych bibelotów – to po prostu się nada.
Wszyscy dobrze wiemy, jak trudno wyróżnić się ponad konkurencję – zwłaszcza w tak gorącym okresie, jakim jest czas bożonarodzeniowy. Papiery pakowe z nadrukiem to prosty, ekonomiczny i skuteczny sposób, aby to się udało. Pamiętaj jednak, aby złożyć swoje zamówienie odpowiednio wcześnie, aby się nie spóźnić z wdrożeniem strategii. Nie martw się też, jeśli nie uda Ci się wykorzystać całego zamówionego zapasu – w końcu za rok znów będzie okazja do ich wykorzystania.
Torebki lakierowane z logo w świątecznym klimacie
Trzeba przyznać, że wykorzystanie papieru pakowego w świątecznej odsłonie jest dość oryginalnym pomysłem, ale nie jedynym. Jeszcze lepiej wybrzmią Twoje starania o wprowadzenie bożonarodzeniowych akcentów w strategię reklamową marki, jeśli podejdziesz do tego holistycznie – dlatego dzielimy się kolejnym, równie interesującym przykładem.
Jak zastosować świąteczne torby lakierowane z logo w swoich działaniach reklamowych?
- Opakowanie upominków dla pracowników firmy.
- Przygotowanie ekskluzywnych prezentów dla kluczowych klientów.
- Wręczenie nagród w świątecznych konkursach marki.
- Forma zapakowania produktów w kategorii „prezenty” – dla firm lokalnych i e-commerce.
- Zestawy na wynos w kawiarniach, czy innych punktach gastronomicznych.
Warto zaznaczyć, że są to tylko przykładowe pomysły na to, jak możesz wykorzystać torebki lakierowane z nadrukiem świątecznym dla swojej marki. Jak można zauważyć niektóre z nich są dość uniwersalne i mogą być zastosowane z powodzeniem w każdej firmie (np. prezenty dla klientów), jednak cała gama pozostałych pomysłów jest w ścisłym związku z biznesem, który prowadzisz. Nic tylko brać garściami inspirację!
To jednak jeszcze nie koniec. Torby papierowe z nadrukiem również mogą być zastosowane w podobny sposób, jeśli szukasz nieco bardziej ekonomicznej opcji lub też dbasz mocno o „zielony” wizerunek marki. Zastosowanie klasycznego, brązowego papieru w połączeniu ze świątecznymi motywami może się tutaj świetnie sprawdzić.
Świąteczne naklejki z własnym logo – coś dla e-commerce i rękodzielników
Choć interesujący wariant, jakim są personalizowane naklejki z własnym nadrukiem to znakomity pomysł dla każdej branży – trzeba przyznać, że jeśli chodzi o wykorzystanie go w środowisku e-commerce oraz w zakresie rękodzielników to już prawdziwie, bożonarodzeniowy hit. Każda paczka nadana z Twojego magazynu zyska – jeśli ozdobisz ją tak fajnym drukowanym gadżetem. Nie musisz zatrzymywać się na tym – dołożenie kilku takich świątecznych naklejek do środka wysyłki nie tylko sprawi, że zadbasz o ciepły wizerunek marki, a na twarzy Twojego klienta pojawi się uśmiech, ale też zwiększasz szansę na ekspozycję brandu. Tyle korzyści za jednym zamachem!
W kontekście osób parających się rękodziełem ma to tym większe znaczenie, że świąteczne naklejki z własnym logo dodatkowo podnoszą indywidualizm produktu na wyższy poziom, czyniąc tworzoną sztukę jeszcze bardziej wyjątkową, a równocześnie spójną i rozpoznawalną. Wiadomo też, że choć produkty DIY cieszą się ogromną popularnością w tym czasie, jako prezenty pod choinkę – to jednak konkurencja jest na tyle wysoka, że warto podjąć dodatkowy wysiłek, aby się na tle innych artystów wyróżnić. Naklejki, podobnie jak wcześniej wspominane torby, czy też papier pakowy to rozwiązania pod wieloma względami korzystne – bo charakterystyczne, łatwe do wprowadzenia do strategii nawet „na ostatnią chwilę”, a równocześnie przyjemne dla kieszeni, co nie ukrywajmy, ale zawsze ma niebagatelne znaczenie.
Zainteresował Cię ten temat i chciałbyś poznać jeszcze więcej interesujących pomysł na świąteczny branding? Zajrzyj koniecznie na stronę: https://bielprint.pl/najwyzszy-czas-na-swiateczny-branding/ i wykorzystaj biznesowy potencjał tego okresu w roku w 100%.