MLM - czym właściwie jest multi level marketing

MLM – czym właściwie jest multi level marketing?

MLM, znany także jako multi level marketing i marketing sieciowy to pojęcie, które nie jest znane każdemu. Można jednak zaryzykować stwierdzenie, że zdecydowana większość ludzi to pojęcie słyszała. Dobrze byłoby zatem dowiedzieć się, czym jest, a czym nie jest multi level marketing. Warto byłoby także mieć świadomość tego, na jakich zasadach działa MLM. Wreszcie, dobrze byłoby zdobyć wiedzę na temat tego, czy warto zarabiać dzięki MLM.

Multi level marketing – najistotniejsze informacje

Multi level marketing, czyli po prostu marketing wielopoziomowy to nic innego jak pewien specyficzny system sprzedaży różnego rodzaju produktów. Mogą to być kosmetyki, a także rozmaite środki chemiczne. Charakterystyczna dla marketingu sieciowego jest sieć dystrybutorów, która to właśnie jest wykorzystywana do sprzedaży. Dystrybutorów bardzo często określa się mianem opiekunów klienta, jak również konsultantów czy przedstawicieli. Osoba, która pełni rolę dystrybutora zajmuje się bezpośrednią sprzedażą produktów konkretnej firmy. Warto jednak mieć świadomość tego, że konsultant może zarabiać na dwa sposoby. Przede wszystkim, za sprzedane produkty otrzymuje on od firmy prowizję. Na tym jednak nie koniec. Okazuje się bowiem, że może on tworzyć swój własny zespół sprzedawców. Dzięki temu, będzie on również otrzymywał dochód dzięki działaniom sprzedażowym członków stworzonego zespołu.

Na jakich zasadach opiera się MLM i z czym bywa mylony?

Multi level marketing bywa bardzo często mylony z piramidą finansową, chociaż tak naprawdę nią nie jest. Trzeba jednak zdawać sobie sprawę, że konsultanci działający w ramach MLM nie zarabiają dzięki wpłatom innych dystrybutorów. Ich zyski wynikają z rzeczywistego sprzedawania produktów. Warto mieć świadomość tego, że MLM opiera się na budowaniu dobrego wizerunku marki, której produkty się sprzedaje. Każdy z konsultantów powinien zatem dobrze znać konkretny produkt, którym zainteresowany jest klient. Dzięki temu będzie on mógł przedstawić mu jego zalety i zachęcić do kupna. Bardzo ważne jest także to, aby stale poszerzać swoją wiedzę na temat firmy, dla której się pracuje. Składy i formuły niektórych produktów mogą przecież ulegać zmianom, o których zawczasu warto informować klienta. Wszystko po to, aby nie stracić jego zaufania. Dobrze byłoby także pracować nad swoimi umiejętnościami sprzedażowymi. Każdy z konsultantów, który chce piąć się w strukturze MLM musi wiedzieć, jak rozmawiać z klientem. Przydatna będzie także wiedza na temat budowania swojego własnego zespołu. Najtrudniejsze bywają oczywiście początki. Dlatego też, już na starcie przygody z marketingiem sieciowym zaleca się uczestnictwo w różnego rodzaju szkoleniach.

Co jeszcze warto wiedzieć?

Wiele osób zastanawia się nad tym, czy marketing sieciowy jest godny uwagi. Nie sposób ukryć, że MLM pozwala na:

  • poznanie interesujących ludzi
  • zarobienie pieniędzy
  • odkrycie potencjalnie ciekawych produktów

Z całą pewnością marketing wielopoziomowy nie jest dla każdego. Najlepiej odnajdą się w nim osoby z natury pewne siebie i odważne. Sprzedaż bezpośrednia, jak również budowanie własnego zespołu wymaga bowiem umiejętności łatwego nawiązywania kontaktów. Trzeba będzie rozmawiać zarówno z innymi konsultantami, jak i z potencjalnymi klientami. Dzięki działaniu w strukturach MLM z całą pewnością można więc ćwiczyć swoje umiejętności interpersonalne. To, jak duże pieniądze uda się zarobić zależy jednak w dużej mierze od zaangażowania. Niektórym udaje się dorobić do podstawowej pensji, ale dla innych działanie w ramach MLM jest jedynym źródłem dochodu.

1 comment

Leave a reply

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij