Experience marketing - czym jest marketing doświadczeń

Experience marketing – czym jest marketing doświadczeń?

Nowoczesne strategie marketingowe dawno już odeszły od prostych działań, polegających na zwykłym przekazywaniu odbiorcom treści reklamowych. Dziś wiele uwagi poświęca się nawiązaniu z potencjalnym klientem bezpośredniej relacji, bowiem współczesny konsument preferuje świadome zakupy. Dobry marketing potrafi zachęcić klienta do działania i pozwala stać mu się aktywnym uczestnikiem akcji promującej dany projekt.

Experience marketing, czyli działanie razem z klientem

Tego typu działania kryją się pod terminem experience marketing. W ich przypadku klient nie jest tylko odbiorcą treści reklamowych. Staje się aktywnym członkiem społeczności skupionej wokół danego produktu lub usługi.

Każdy wie, jak wielki wpływ na ludzkie życie mają emocje. Przywiązanie emocjonalne do miejsc czy ludzi odgrywa ogromną rolę w podejmowanych na co dzień decyzjach. Istotą experience marketingu jest właśnie utrwalenie w odbiorcy konkretnych emocji i wrażeń związanych z danym produktem. Jednocześnie jest to sposób na przekazanie wysokiej jakości treści nie tylko na temat oferowanego produktu, ale również całej branży.

Działania takie mają ogromne znaczenie w budowaniu rozpoznawalnej marki. Pokazują one klientom, że dane produkty są faktycznie przygotowane przez profesjonalistów, którzy dobrze znają się na swojej branży. W wielu przypadkach przed dokonaniem zakupu mają również okazję samemu przekonać się o wysokiej jakości oferowanych im rzeczy. Nieustanny i bliski kontakt z klientem sprzyja też budowaniu relacji opartej na zaufaniu i lojalności.

Jakie działania obejmuje experience marketing?

Pojęcie experience marketingu może obejmować wiele różnych działań. Łączy je jedno – klient musi brać w nich aktywny udział, a jednym z głównych celów ma tu być budowanie emocjonalnej więzi między nim a firmą.

Oferowanie próbek produktu

Jest to jedna z najprostszych i zarazem najskuteczniejszych metod experience marketingu. Oferowanie darmowych próbek danego produktu pozwala klientowi na sprawdzenie, czy dana rzeczy przypadnie mu do gustu. Jest to jedna z głównych idei tego rodzaju marketingu: klient powinien podejmować tu decyzję na podstawie swoich doświadczeń i emocji, a nie samego przekazu reklamowego.

Akcje w serwisach społecznościowych

Nie każdy produkt można przekazać klientom w formie darmowej próbki. Równocześnie rozdanie nawet kilku egzemplarzy osobom, które mają duży wpływ na decyzje zakupowe innych ludzi zawsze jest dobrą inwestycją. Wystarczy wyszukać znanych blogerów regularnie publikujących materiały w serwisach społecznościowych i zachęcić ich do testów produktu. Nie chodzi tu jedynie o zwykłe, sponsorowane posty w których właściciel popularnego konta ma wspomnieć o przesłanym mu produkcie. Najlepiej, jeśli są to osoby dobrze orientujące się w danej dziedzinie, które będą w stanie przeprowadzić rzetelny test i przygotować na jego podstawie większy materiał.

W serwisach społecznościowych można organizować dla klientów wiele ciekawych akcji. Może to być na przykład zachęcenie każdego do nakręcenia krótkiego filmiku z danym produktem i zamieszczenie go w internecie. Jeśli będzie to dobra zabawa, to sam produkt na pewno zapisze się bardzo pozytywnie w pamięci uczestników.

Przede wszystkim – kontakt z klientem

Aby experience marketing przyniósł zadowalające efekty, firma musi nieustannie pozostawać w kontakcie z klientami i reagować na wszystko, co robią. Podstawą jest tu zbudowanie relacji opierającej się na zasadzie wzajemności.

Dobrze przeprowadzone akcje tego typu budują wokół firmy całą społeczność wiernych klientów. Tak wykreowana marka zawsze może liczyć na szerokie grono odbiorców w swojej branży.

1 comment

Leave a reply

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij