Czy pozycjonowanie sklepu jest dla każdego?
Zastanawiasz się czy warto postawić na pozycjonowanie sklepu w wyszukiwarce Google? Nie do końca rozumiesz jakie niesie to ze sobą korzyści? Koniecznie sprawdź poniższy artykuł, a przybliżymy Ci te kwestie.
Branża ecommerce
Branża ecommerce dotyczy handlu internetowego, zarówno pod kątem produktów jak i usług. W ostatnich miesiącach i latach widzimy jej rozkwit nie tylko w Polsce, ale i na całym świecie. Ogromny wpływ na taki obrót spraw miała między innymi pandemia covida, w której wiele sklepów stacjonarnych zostało zamkniętych. Tym samym jedyną możliwością na zrobienie zakupów na przykład tych odzieżowych – było wykorzystanie w tym celu możliwości jakie daje nam Internet. W handlu elektronicznym pokochaliśmy komfort i możliwość zrobienia zakupów dowolnym miejscu. Tak na prawdę możemy rozsiąść się w swoim ulubionym fotelu i w ciągu godziny przejrzeć oferty kilkunastu sklepów, co nie byłoby możliwe w sytuacji kiedy chcielibyśmy to zrobić w sklepach stacjonarnych. Robiąc zakupy online unikamy również korków, które coraz mocniej odstraszają nas od wychodzenia z domu, szczególnie kiedy mieszkamy w dużym mieście.
Czym jest pozycjonowanie?
Decydując się na prowadzenie swojego własnego sklepu internetowego – musimy liczyć się z konkurencją, która będzie obecna niezależnie od tego jakie produkty zdecydujemy się sprzedawać. Pierwszym krokiem, który powinniśmy postawić aby umożliwić Klientom odnalezienie właśnie naszej oferty, jest założenie własnej strony, sklepu internetowego. Posiadając swoją witrynę w sieci dajemy sobie możliwość dotarcia nawet do milionów potencjalnych Klientów. Niestety wracając do tematu konkurencyjności – osoby zainteresowane danymi produktami, jeżeli będą wpisywały frazy związane z danym produktem w wyszukiwarkę Google, wyświetlą oferty kilkunastu, kilkudziesięciu czy nawet kilkuset stron, które je oferują. Tym samym w Twoim interesie jest zadbanie o to, aby pojawić się w tych wyszukiwaniach jak najwyżej. Szacuje się, że Klienci przed zakupem weryfikują jedynie maksymalnie od 3 do 5 pierwszych wyników wyszukiwań. Tym samym na najwięcej przekierowań na sklep internetowy mogą liczyć te firmy, które znajdują się na samym szczycie!
Usługą, która pomoże Ci osiągnąć ten szczyt jest pozycjonowanie. Jest to kompleksowa usługa, w której skład wchodzi miedzy innymi optymalizacja strony i przystosowanie jej do aktualnych standardów, tak aby była funkcjonalna i atrakcyjna dla potencjalnych Klientów. Na pozycjonowanie składa się również dobór odpowiednich słów kluczowych, dzięki którym Twoja firma wzniesie się na samą górę najpopularniejszej wyszukiwarki internetowej na świecie!
Czy każda firma powinna postawić na pozycjonowanie?
Tak na prawdę niezależnie od tego jaką dzialalność prowadzisz i jakie produkty zamierzasz sprzedawać, pozycjonowanie z pewnością pomoże Ci zmaksymalizować potencjał marketingowy Twojej firmy w Internecie! To proces na który powinna się zdecydować każda firma, niezależnie od tego w jakiej znajduje się aktualnie pozycji. W kwestii nowych firm, pozycjonowanie pomoże im zaistnieć i zbudować rozpoznawalność, która w długiej perspektywie powinna przekładać się na zyski firmy. W kontekście biznesów o ugruntowanej pozycji, pozycjonowanie będzie wspierać ich dalszy rozwój. Pamiętajmy, że konkurencja nigdy nie śpi, powinniśmy więc zrobić wszystko aby stale znajdować się o krok dalej od niej, aby nieustannie walczyć o swoją pozycje na rynku. To z pewnością pomoże nam rozwijać swoją działalność!
Ja swój sklep z ubrankami dla niemowlaków pozycjonuję od 6 miesięcy (nie sama) – jest to najlepiej sprzedający kanał…